Wat het meest opvalt aan Web 2.0 is het interactieve karakter ervan. Iedereen kan meedoen, dingen toevoegen, zijn of haar visie of mening geven, ervaringen delen, informatie uitwisselen en informatie verbeteren (hoewel de meningen over dit laatste natuurlijk wel eens zullen verschillen).
Ik zie de vele voordelen hiervan in. Niet alleen kun je er persoonlijk van profiteren, ook een bedrijf heeft hier baat bij. Het is bijvoorbeeld erg belangrijk om te weten hoe je klanten over jouw service en klantvriendelijkheid denken. In je dagelijks werk vang je als bibliotheekmedewerker natuurlijk wel iets op als klanten niet of wel tevreden over iets zijn, maar een soort 'podium' waar mensen als het ware recensies kunnen geven, is toch een heel goede manier om de stand van zaken in de gaten te houden.
Als mensen hun mening geven over een bepaald product heeft dat invloed op het koopgedrag van anderen. Ik heb het zelf meegemaakt pas geleden toen ik over een aanschaf aan het dubben was. Het commentaar van eerdere kopers (negatief over het algemeen) heeft er voor gezorgd dat ik het uiteindelijk niet heb gekocht. Het werkt dus echt!
KW. heeft natuurlijk al een biebpanel en wensen en klachten kunnen b.v. via de mail worden geventileerd, maar een interactief podium vind ik een reuze-idee.
BeantwoordenVerwijderen