Vorig jaar verbleef mijn jongste kind enkele maanden in het buitenland voor haar studie. Het Skypen was dus niet van de lucht (of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt). Heel fijn dat deze mogelijkheid er was. Wij hielden het bij telefoneren maar je kunt ook chatten via Skype.
Voor de bibliotheek lijkt het me lastig om te chatten met klanten. Het is weliswaar een laagdrempelige mogelijkheid voor mensen om een vraag te stellen maar daar staat tegenover dat je altijd een medewerker online moet hebben. Toen ik even keek op de site van de bibliotheek van het Vredespaleis (op zondag) zag ik de mededeling: 'Peace Palace Library offline '. Helemaal niet erg, als je bedenkt dat zelfs bibliothecarissen af en toe behoefte hebben aan een vrije zondag, maar als je lang moet wachten op antwoord is de aardigheid er gauw af. Naar mijn mening voldoet een e-mailadres beter; hierop kun je dag en nacht terecht. Voorwaarde is wel dat er zo snel mogelijk geantwoord wordt natuurlijk.
Dat klopt, er moeten echt afspraken gemaakt worden om tegelijk on line te zijn, anders streeft chat zijn doel voorbij.
BeantwoordenVerwijderen